Dla Was piszę

6 grudnia 2015

Woda perfumowana Ambre Precieux Florame

Popołudniowe pieczenie świątecznych ciasteczek z cynamonem, anyżem, skórką pomarańczową, pistacjami i orzechami laskowymi wywołało u mnie już prawdziwie świąteczny nastrój. Ciasteczkowa zabawa mocno się przedłużyła. Domowe zajęcia to zawsze poważna konkurencja dla bloga. Miało być dzisiaj denko. Będzie jednak o zapachach.
Wybierając zapachy , które będę nosiła kieruję się porami roku. Na jesień i zimę wybieram ciężkie, słodkie, aromatyczne zapachy. Tegoroczna jesień należy do Drogocennego Bursztynu od Florame (Ambre Precieux).


Opis producenta:
„Orientalna, mistyczna woda z bursztynu zmysłowo otula i hipnotyzuje.
Nuty głowy: kadzidło, bergamotka
Nuty serca: bob tonka, kolendra, kardamon, mirt
Nuty bazy: wanilia, paczula, czystek


Organiczne olejki eteryczne:
Lawenda wąskolistna, Paczula, Kadzidło, Bergamotka, Cytryna, Czystek, Cedr atlaski, Mirt, Kolendra, Kardamon.

Składniki: Alcohol*, Parfum (Fragrance), Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil*, Pogostemon Cablin (Patchouli) Oil*, Styrax Tonkinensis Resin Extract*, Boswellia Rivae (Frankincense) Oil*, Citrus Aurantium Bergamia (Bergamot) Peel Oil*, Citrus Medica Limonum (Lemon) Peel Oil*, Cistus Ladaniferus (Cistus) Oil*, Cedrus Atlantica (Atlas Cedar) Bark Oil*, Commiphora Myrrha (Myrrh) Oil*, Coriandrum Sativum (Coriander) Seed Oil*, Elettaria Cardamomum (Cardamom) Seed Oil*, Limonene**, Linalool**, Benzyl Benzoate**, Citral**, Coumarin**, Eugenol**, Isoeugenol**, Benzyl Alcohol**, Benzyl Cinnamate**, Benzyl Salicylate**, Geraniol**.
* składniki z upraw organicznych
** naturalnie występujące w olejkach eterycznych
100% składników z upraw naturalnych
90% składników z upraw organicznych”



Moja opinia:
Na zapachy Florame zwróciłam uwagę ze względu na ich naturalność. Trudno o wody perfumowane oparte tylko o olejki eteryczne (poza Acorelle). Drogonenny bursztyn od Flarame nie ma sobie słodyczy. Gdzieś daleko wibruje jedynie wspomnienie słodkiej wanilii. Zapach jest raczej drzewny. Pierwsze tony gra paczula. Mnie kompozycja kojarzy się z jesiennym ogniskiem. Woń palonego drewna. To także za sprawą kadzidła. Kadzidło jednak nie gra pierwszych skrzypiec. Cechą tego zapachu jest niejednoznaczność. Czasami bardziej czuję paczuli. Czasami myślę, że to kadzidło. Innym razem czuję bergamotkę. Zapach jest głęboki. Dobrze rozwija się na skórze. Nie ciągnie się niczym ogon. Ja czuję go około dwóch godzin. Gdybym miała jednym słowem opisać zapach, powiedziałabym, że jest on mistyczny, sprzyjający zadumie, kontenplacji. Nie ma w nim żadnej frywolnej słodyczy.

Jakie są Wasze ulubione zapachy na jesień i zimę? 


17 komentarzy:

  1. Jak nie jest słodki to akurat dla mnie. Nie lubię mdlących zapachów a piszesz że ten jest drzewny. Hmm. Czuję się nim naprawdę zaintrygowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten drzewny charakter najbardziej mnie zaskoczył. Słodyczy ani grama nie uświadczysz.

      Usuń
  2. Dokładnie opisałaś ten zapach ale i tak nie mogę go sobie wyobrazić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś czuję, że Florame Ambre będzie mój :)) Uwielbiam otulać się kadzidłem, oud-em i wanilią, może być z domieszką róży ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Róża z pewnością ociepliła by ten zapach. Zapach ten zaliczyłabym do wytrawnych.

      Usuń
  4. Ciekawa jestem czy by mi się spodobał :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ja nie lubię słodkich zapachów, więc może ten by mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Marka Florame jest po prostu fantastyczna. Jestem nią oczarowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także bardzo przyglądam się kosmetykon tej marki. Kusi mnie linia jaśminowa.

      Usuń
  7. Nie znam, ale opakowanie piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze kusisz wodami, o których pierwsze słyszę ;) Moje ulubione to raczej z tych cięższych, przyprawowo-kadzidlanych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten zapach wbrew pozorom nie jest ciężki. Raczej nuty drzewne. Musze przyznać, że ja także lubię kadzidlane zapachy. Za czas jakiś napiszę o anyżu. W sam raz na święta.

      Usuń
  9. Pięknie opisałaś zapach, podobnie jednak jak Sandra nie umiem sobie wyobrazić.

    OdpowiedzUsuń

Chętnie czytam Wasze komentarze i za każdy dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...