Dla Was piszę

22 stycznia 2016

Mydło mięta i cytryna w trukwie 94b handmade

Czas napisać kilka słów o mydle, którym się już chwaliłam. Mydło mięta & cytryna w trukwie dostałam w prezencie od Bianki.  Nie mogłam się oprzeć i zaraz mydło powędrowało do łazienki.


Mydło to powstało w mydlarni 94b hand made.  Sama właścicielka piszę, że to „maleńka manufaktura mydła, niejako spod strzechy”.

O mydle przeczytamy:
„To się rzadko zdarza: eksperyment dwóch różnych mydeł, różnych kolorów i zapachów udał się za pierwszym podejściem! To miało być mydło do zabrania na narty: pobudzające, chłodzące, ze wspomnieniem słońca i podmokłej łąki z narkotycznym zapachem dzikiej mięty wodnej. Z pewnością je zabierzemy!
Trukwa lubi wodę, wtedy mięknie i łagodnieje; mydło należy potrzymać trochę pod prysznicem lub w wannie, aby włókna trukwy straciły twardość, w przeciwnym razie mogą służyć za pumeks.


Skład: zmydlone oleje kokosu, oliwy, owoców palmy, nierafinowany z owoców palmy, rzepaku, słonecznika, gliceryna, woda, mentol, tlenek chromu III
Olejki eteryczne: mięty pieprzowej, mięty kędzierzawej, May Chang, cytryny, paczuli, trawy cytrynowej.”

Moja opinia:
Moje jedno z kosmetycznych marzeń spełniła Bianka. Sama sobie obiecałam, że dopóki nie zostanie mi jedna kostka mydła nie pozwolę sobie na mydlane zakupy. Patrzyłam więc na mydła, które pokazała Bianka, i patrzyłam … Aż tu któregoś razu, puk, puk do drzwi.  Bianka zrobiła mi niesamowitą niespodziankę. Przejdźmy jednak do mydła. Mydło zapakowane jest w papierową torebką. Na papierowej etykiecie umieszczono wszystkie potrzebne informacje. Jest skład, waga, seria produktu. Kilka słów poświęcono samej trukwie.  Mydło wygląda prześlicznie. Zdjęcia pokazują jego urodę. Niestety zdjęcia nie oddają zapachu. Woń jest zdecydowana. Słodko miętowa z domieszką kwaskowatej cytryny. Zapach tego mydła jest wypadkową użytych olejków eterycznych. Najbardziej egzotyczny dla mnie jest olejek May Chang. Na stronie Zielonego Klubu znalazłam takie informacje o nim:
„Olejek destylowany z owoców niewielkiego tropikalnego drzewa May Chang (Litsea cubea), spokrewnionego z cynamonem i występującego we wschodniej Azji. Określany jest „olejkiem spokoju”, gdyż ma wielki wpływ w zakresie promowania fizycznego relaksu i psychicznego odprężenia.
May Chang znany jest również pod nazwą górskiego pieprzu, egzotycznej lub tropikalnej werbeny. Owoce, kora, liście i kwiaty od dawna stosowane były w medycynie chińskiej. Natomiast olejek eteryczny ma dość krótką historię stosowania i stał się popularny dopiero w ostatnich latach, głównie za sprawą aromaterapeutów, dla których jest jednym z ulubionych olejków używanych w zabiegach leczniczych.
Zapach olejku jest często porównywany do trawy cytrynowej, ale jest delikatniejszy, świeży, słodki, ciepły z nutami piżma, prawie jak zapach cytrynowej werbeny.”



Mydło jest bardzo przyjemne w użyciu.  Nie biorę z nim kąpieli codziennej. Służy mi co drugi, trzeci dzień do zrobienia peelingu całego ciała. Nagrodą jest gładka, zadbana skóra. Mydło to ma jeszcze jedną zaletę. Do jego przechowywania nie potrzebujemy mydelniczki. Zawieszone na sznurku mydło dobrze wysycha. Miałam już w swojej łazience dużo dobrych mydeł. Mięta z cytryną uplasowała się na szczycie listy. Od Bianki mam jeszcze mydło z glinką rhassoul. Czeka na swoją kolej. Znacie mydła 94b hand made? 


26 komentarzy:

  1. Ale cudeńko! Nigdy nie miałam do czynienia z takim mydłem... Kiedyś się to zmieni na pewno! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastyczne :) Bez dwóch zdań. Musisz koniecznie wypróbować mydło w trukwie.

      Usuń
    2. Niech no tylko pozużywam troche... xd

      Usuń
  2. Znam mydła 94b hand made. Dostałam je od Bianki w tym również takie samo mydło w trukwie ale jeszcze go nie używałam. Zużyłam natomiast dwie mydlane kostki tej marki i muszę powiedzieć, że były świetne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bianka wie co dobre :) Ja mam w rezerwie mydło z glinką rhassoul.

      Usuń
  3. Bardzo ładnie wygląda <3. Jestem jednak fanką żeli pod prysznic, ponieważ mydła często mnie uczulają. Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może muszisz przeanalizować skłądy mydeł, które uczulały?

      Usuń
  4. Nigdy dotąd nie używałam naturalnych mydeł. Mam problem z egzemą na dłoniach, myślisz, że znalazłabym wśród takich produktów coś co nie podrażniałoby ich dodatkowo ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o mydła 94b hand made, przeglądałam ofertę, myślę, że znalazłabyś opowiednie mydło dla siebie. Może kozie mleko albo delikates.

      Usuń
    2. Mysle, ze wlasnie lo naturalne mydla powinnas siegac

      Usuń
  5. wygląda fantastycznie i tak też się zapowiada dla mnie! jak już się przekonam do mydełek, to wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przekonasz się do mydeł póki nie sięgniesz po te najlepsze z najlepszych.

      Usuń
  6. Pięknie to mydełko wygląda a oprócz tego że jest ozdobą to zapach ma cudowny: cytrynowe i miętowe aromaty to moje ostatnio ulubione.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyjątkowe mydło - forma, wygląd, działanie. Gąbka i mydło w jednym :DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nade wszystko praktyczne :) Nie trzeba mieć w łazience mydelniczki. A ja już niejedną załatwiłam.

      Usuń
  8. Nie znam tych mydeł, ale mam na nie wielką ochotę. Teraz pochylam się nad produktami Purite i Ministerstwa Dobrego Mydła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z MDM czeka na mnie mydło z węglem. A Purite wciąż chodzi mi po głowie. Oleum.

      Usuń
  9. Bardzo się cieszę, że mydło się spodobało. Ja mam z uwagi na wielką miłość do lawaendy oczywiście lawendową trukwę.

    OdpowiedzUsuń
  10. ależ mi się podoba, kolejne mydlane cudeńko do poznania

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękności! Takie mydełko to istna perełka :)) Nie rozumiem dlaczego tak się opieram zamówieniu mydeł 94b, mogłabym zaszaleć, to nic , że mam zapas mydeł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mydło wyjątkowej urody :) Dla mnie naturalne mydła to także ogromna słabość :)

      Usuń
  12. Uwielbiam miętę w każdej postaci, a takie mydełko z gąbką mi się marzy :)

    OdpowiedzUsuń

Chętnie czytam Wasze komentarze i za każdy dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...