Dla Was piszę

18 lipca 2012

Ekologiczny płyn do czyszczenia WC Sodasan

Środki czystości pojawiały się już w moich postach. Dzisiejszy post nie będzie kosmetyczny. Będzie o sprzątaniu ... toalety. Wybierając środki czystości staram się, aby były ekologiczne. Dotyczy to także płynu do czyszczenia wc. Od dłuższego czasu stosuję Ekologiczny środek do czyszczenia WC Sodasan.



O płynie tym przeczytamy:

„Przyjazny środowisku, środek bezwzględnie czyszczący kamień i zabrudzenia. Zawiera kwasek cytrynowy dzięki czemu zapewnia higieniczną świeżość w całej toalecie. Nie zawiera składników petrochemicznych. Dzięki praktycznej butelce ze skośną szyjką bez problemu sięga do trudno dostępnych miejsc pod wewnętrzną krawędzią sedesu.
Produkt jest wolny od enzymów i wszelkich fosforanów.

Skład:
aktywne substancje myjące (siarczany alkoholi tłuszczowych otrzymane z oleju kokosowego i cukrowe związki powierzchniowo czynne), etanol (alkohol), kwasek cytrynowy, ksantan, olejki eteryczne.”



Moja opinia:
Wybór ekologicznego środka czystości jest dla mnie oczywisty. Środek, którego używam ma być bezpieczny dla mnie i jak najmniej obciążać środowisko. Jeśli chodzi o wpływ na środowisko marka Sodasan tak odnosi się do tej kwestii:

„Wewnątrz firmy stale pracujemy nad poprawą ochrony środowiska. Przestrzeganie wszystkich wymogów i rozporządzeń w zakresie ochrony środowiska jest dla nas oczywiste.
Zasady naszej polityki związanej z ochroną środowiska są następujące: aktywna ochrona środowiska, jak oszczędne korzystanie z zasobów. Preferujemy surowce pochodzenia roślinnego z upraw ekologicznych. O ile są dostępne, stosujemy surowce pochodzące z tak zwanych krajów trzeciego świata z projektów FAIR-TRADE z upraw biologicznie kontrolowanych.
Dla pokrycia naszego pełnego zapotrzebowania na energię i związaną z nim emisję CO2, we współpracy z PRIMA-KLIMA e.V. finansujemy zalesianie lasów, czego wynikiem jest możliwość wykazania, że nasz zakład pracuje wyraźnie przy neutralnej wartości emisji CO2.”



Filozofia produktu jest dla mnie ważna. Nie można jest oddzielić od finalnego produktu.

A jak działa płyn? Spełnia swoje zadanie. Dobrze czyści sanitariaty (moja armatura łazienkowa ma 7 lat) . Kształt butelki to klasyk – butelka ze skośną szyjką. Konsystencja płynu jest dość gęsta, żelowa. Zapach jest świeży, przypomina trawę cytrynową. Najważniejszą kwestia jest dla mnie to, że nie ma w nim chloru i innych petrochemicznych składników. Firma zmieniała grafikę i kolorystykę opakowań. Dodano odrobinę zieleni na etykiety. W mojej ocenie to dobry certyfikowany płyn. W mojej łazience zagościł na stałe.




A Wy macie swoich faworytów? Czy eko produkt ma szansę zagościć w Waszych łazienkach?


19 komentarzy:

  1. ach, gdyby każdy miał takie podejście do środków czystości jak Ty to świat byłby piękny ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze powiedziane hehe ;)

      Usuń
    2. ZAwsze najłatwiej zaczynać od siebie :) Nie łudzę się, że każdy b edzie chcial stosować ekoloiczne środki czystości. Ja uważam, że warto. A skutecznośc ich porównywalna jest z tymi chemicznymi. Plus - są bezpieczne dla nas i środowiska.

      Usuń
  2. Mam inne środki czystości - w tym celu, ale ten mnie zaciekawił.
    Podoba mi się, że wstawiasz takie notki, bo wiele się dowiaduję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z poprzedniczką - dobrze, że piszesz takie posty. Ja również chciałabym wypróbować ten lub inny tego typu środek. Czy mogłabyś powiedzieć gdzie go kupiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na stronie www.sodasan.pl w jedenjz zakładek sa wymienione miejsca gdzie można kupić te produkty.
      Ja kupiłam na www.zdrowe-kosmetyki.pl

      Usuń
  4. Spotykam sie pierwszy raz z takim produktem, szczerze mowiac, nigdy nie zwracalam uwagi na to, czy produkt ktorym czyszcze wc jest ekologiczny. Domestos na pewno nie jest, a tego wlasnie uzywam. W kazdym razie dziekuje za uswiadomienie mnie w tej kwestii, rozejrze sie za czyms, co jest bezpieczne i ekologiczne. Tylko brakuje mi informacji gdze mozna takie cos dostac i w jakiej cenie? Bardzo przydatny post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na www.sodasan.pl są wskazane miejsca gdzie kupić. zapłąciłam 19,90 zł.

      Usuń
  5. Też staram się używać ekologicznych środków czystości, ale tych marki Sodasan jeszcze nie miałam.
    Oczywiście, że mam swoich faworytów. jest nim niewątpliwie Savon Noir Marius Fabre czyli czarne mydło marsylskie w płynie. Używam też dużo sody oczyszczonej. Myślę, że na wypróbowanie produktów Sodasan też przyjdzie kolej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sody też używam, ale tego mydła nie znam.

      Usuń
    2. Pisałam o tym mydle na swoim blogu: aturaiuroda.blogspot.com/2011/10/marius-fabre-savon-noir-1l_750.html

      Usuń
  6. ja znam tylko e.d.l nature. Płyn w sprayu do czyszczenia łazienek bardzo fajny jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodz e.dl. to kupiłam płyn do pranie i płukania. Jeszcze nie wypróbowałam.

      Usuń
    2. a ja do prania i płukania nie miałam, więc jestem ciekawa jak się będzie spisywał u Ciebie :)

      Usuń
  7. ja tam uwazam ze warto dbac o srodowisko i mimo wszystko starac sie wybierac produkty przyjazne :) i nie wazne czy nagonka jest w strone eko czy w strone przeciw eko ... - wazne pozostac soba i swoim przekonaniom - ja tez wybieram produkty eko - do czyszczenia w domu wybieram firme najczesciej Jemako - swietny produkt i swietny wybor:)

    OdpowiedzUsuń
  8. również używam środków eko do sprzątania, całe szczęście, że jest ich coraz więcej na rynku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że jest w czym wybierać. Kiedyś zdobycie proszku do prania bez fosforanów było wyczynem :)

      Usuń

Chętnie czytam Wasze komentarze i za każdy dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...