Dla Was piszę

19 czerwca 2012

Ekologiczne mleczko do szorowania Sonett

Domyślacie się pewnie, że staram się wieść życie w zgodzie z naturą. Drobiazgi składają się na moje eko życie. Z drobiazgów jednak układa się całość. Dlatego wybieram kosmetyki określane mianem naturalnych i organicznych. Staram się, aby mój dom także był blisko natury. Konsekwencją tego jest wybór ekologicznych środków czystości. Cenię markę Sonett.

Niemiecka firma SONETT (rok założenia 1977) jest jednym z pionierów produkcji ekologicznych środków czystości, które służą dbającym o naturę i siebie klientom w 29 krajach świata.
SONETT wykorzystuje w swoich produktach surowce roślinne i mineralne: mydła z olejów roślinnych, roślinne środki powierzchniowo czynne, naturalne olejki eteryczne, alkohol roślinny, naturalny kwas cytrynowy o jakości spożywczej, sodę, krzemiany, korund, pył pumeksowy i wapienny. W procesie produkcji wykorzystuje się oleje roślinne pochodzące w 100% z kontrolowanych upraw ekologicznych oraz naturalne olejki eteryczne – w 90% z upraw ekologicznych. Wszystkie składniki organiczne zawarte w produktach SONETT ulegają szybkiej i całkowitej biodegradacji. Natomiast użyte naturalne składniki mineralne nie wymagają w naturze żadnej dalszej degradacji.
Bez niebezpiecznych chemikaliów!

W dostępnych w Polsce produktach SONETT nie używa się:
• surowców petrochemicznych
• syntetycznych środków zapachowych
• syntetycznych barwników
• syntetycznych konserwantów
• surowców modyfikowanych genetycznie
• enzymów
• składników alergizujących
• fosforanów
• wybielaczy optycznych
• zwierzęcych tłuszczy i innych surowców z martwych zwierząt.”
Takie informacje przeczytacie o marce.

Jak wcześniej wspominałam w moim domu do mycia używa się przeważnie mydła. Osad mydlany jest dość uporczywy jeśli chodzi o sprzątanie. Mam na to jednak sposób – Mleczko do szorowania.



Z treści zawartych na opakowaniu dowiemy się, że :
„Mleczko skutecznie czyści stal nierdzewną, emalię, plastiki i ceramikę.
Nie zawiera konserwantów. Ulega całkowitej biodegradacji.
Produkt posiada certyfikaty ekologiczne EcoGarantie i EcoControl.
Produkt wegański wpisany na listę Vegan Society.
Ekologiczne środki czyszczące i piorące marki SONETT otrzymały tytuł Eko-Laur Konsumenta 2009.

Skład:
Bardzo drobno zmielony wapień sprawia, że mleczko do szorowania jest bardzo łagodnym i delikatnym środkiem czyszczącym. Efektywność czyszczenia i rozpuszczania tłuszczu zapewniają związki powierzchniowo czynne i alkoholowy roztwór siarczanu uzyskiwane z oleju kokosowego, skrobi roślinnej i wielocukrów.
Naturalne olejki eteryczne mają działanie antyseptyczne i konserwujące.
Przyjemny zapach jest mieszanką lawendy pochodzącej w 100% z upraw ekologicznych i dziko rosnącej trawy cytrynowej.

Dozowanie:
Nanieś mleczko bezpośrednio na powierzchnię, przetrzyj i spłucz dokładnie wodą.”



Moja opinia:
Mleczko delikatnie pachnie trawą cytrynową. Używam do czyszczenia ceramiki sanitarnej oraz garnków emaliowanych. Dobrze radzi sobie z osadami z mydła. Garnki też zostają wyczyszczone do połysku. Mleczko jest wydajne. Wystarczy odrobina naniesiona na czyszczoną powierzchnię. Jest także delikatne dla rąk. Nie lubię sprzątać w rękawiczkach, więc jest to dla mnie bardzo ważne. Powiecie mleczko jak mleczko. Czyści pewnie tak jak popularna marka. Być może. Moje mleczko ma jednak przewagę – jest eko. A to jest ważne dla mnie i mojej rodziny.

A Wy jakie produkty preferujecie do sprzątania? Mleczka, proszki? Jakie są Wasze ulubione marki?

25 komentarzy:

  1. Przydałoby mi się takie mleczko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, jest po prostu dobre ;) Cóż więcej można napisać o mleczku do szorowania.

      Usuń
  2. ooo przydałoby się takie cudeńko w domu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. oo fajny;) a gdzie go kupilas?;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest w wielu sklepach z eko środkami czystości. Najtańszy na www.ekologiczny.pl

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Kupiłam na www.zdrowe-kosmetyki. pl za 19,50 zł. Na www.ekologiczny.pl jest taniej.

      Usuń
  5. no tak, ma duży plus, że jest ekologiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z drobiazgów jednak układa się całość.
    pięknie to napisałaś :-)

    ja w tej chwili używam odtłuszczacza w spray z fm group i uwielbiam go !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Takie jest życie. Małe drobne sprawy ... a wszystkie one to nasze życie.

      Usuń
  7. Ja tam nic specjalnego do sprzątania nie używam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. A jak jest z cena takiego produktu? A produkt idealny dla mnie- nie znosze rekawiczek, a ze ze uzywam chloru do mycia (!!) (mieszkam z facetami, chlor to na prawde koniecznosc) to mam wysuszone rece i moje paznokcie sa biedne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam to mleczko za 19,50 zł. Ja także nie lubię sprztać w rękawiczkach. A na chlor też jest sposób. Zaglądaj a już wkrótce znajdziesz radę :)

      Usuń
  9. No cóż, takie się przyda. Rozejrzę się, a jak coś zamówię.
    Pozdrawiam:)Zapraszam do siebie w wolnej chwili:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne!!! Ja używam Lilly's Eco Clean!! Bardzo fajna marka :)
    Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię Twoje EKO-podejście do życia! :)
    O firmie nie słyszałam, mimo, iż prawie wszystkie środki czystości, kupuję w niemieckim sklepie!
    Następnym rzem uważniej będę się rozgladała!

    Jeżeli chodzi o mnie, to środków u mnie spory wybór: mleczka, żele, pianki, specjalnie nasaczone ściereczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa :) Staram się żyć w zgodzie z Naturą.

      Usuń
  12. Przyznam szczerze, że nie mam nic eko jeśli chodzi o środki czystości :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie to jest problem, łatwiej iść na zakupy do sklepu i kupić jakiś płyt za 5-6 zł niż taki za 20 z internetu. ajjj mam nadzieję że jak będę miała swój dom to będę mogłą sobie na to pozwolić bo to mega świetny pomysł :)

      Usuń
    2. Może nadszedł czas, aby to zmienić? Skutecznośc porównywalna. Nie chłoniemy chemicznych składników podczas sprzatania. NIe czytałam przypadkiem u Ciebie Angel o orzechach piorących ?

      Usuń
    3. ja też nigdy nie miałam eko środków czystości! fajnie że napisałaś o tym mleczku, nigdy go nie widziałam.

      Usuń
  13. Muszę o nim pomyśleć. Ja obecnie mam całą półkę zawaloną chemicznymi środkami czystości;/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja odkryłam ostatnio tańszy środek - zwykła soda, super odplamiacz i świetnie czyści fugi w łazience..

    OdpowiedzUsuń
  15. Musze zacząć po woli inwestować w takie środki czystości!

    OdpowiedzUsuń

Chętnie czytam Wasze komentarze i za każdy dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...